Minneord Gunnar Bergmann

Postet av Fredrikstad IF den 26. Aug 2024

Fredrikstad IF mottok det triste budskap om at Gunnar Oddmund Bergmann gikk bort 14. august 2024 over 95 år gammel.

Gunnar var Kråkerøygutt og etter snekkerutdannelse jobbet han som innredningssnekker ved Fredrikstad Mekaniske Verksted. Han bodde på Kråkerøy med familien, men bodde de siste åra på Solliheimen.

Han var aktiv i FIF fra 1976 til langt opp i åra og interessert i FIF og friidrett helt til det siste.

Gunnar var dommer og stilte alltid opp på stevner. I mange år var han også materialforvalter og medlem i idrettsutvalget. Han tok veldig godt vare på utstyret til FIF.

Han var snekker av yrke og brukte dette i mange dugnader for FIF. Han har bidratt både under bygging på FIF-huset og sa aldri nei til å bidra i vedlikehold av huset. Han var i flere år medlem av Husstyret.

Gunnar har vært joggeleder i K-joggen og senere i FIF-trimmen, da den skiftet navn.

I 1992 ble Gunnar tatt opp som medlem i Seniorlauget og var laugets eldste medlem. Han var rolig og hadde en behagelig framferd. Han var en god samtalepartner og vil bli dypt savnet av FIFs eldre medlemmer.

Med Gunnar sin bortgang har FIF mistet et kjært medlem gjennom nesten 50 år, men våre tanker går først og fremst til hans familie. Vi lyser fred over Gunnar Bergmanns minne.

Fredrikstad IF
 Tore Bjørnetrø, leder