Medlemsbrev

Postet av Fredrikstad IF den 4. Jan 2024

Jeg ønsker alle et riktig godt og aktivt år!

I disse dager jobber styret med forberedelser til årsmøtet som er torsdag 8. februar. Innkalling kommer ganske snart.

Medlemskontingent

I februar 2023 vedtok årsmøtet kontingentene for 2024. Det innebærer at vi sender ut faktura for medlemskontingent i løpet av et par dager og at medlemskontingenten kommer inn før årsmøtet.

Budsjett 2024

Vi er godt i gang med budsjettarbeidet, men det er utfordrende å få dekket alle kostnadene/utgiftene vi har uten å øke treningsavgiften (og eventuelt øke medlemskontingenten for 2025). Vi dekker fortsatt all startavgift i stevner, vi dekker kostnadene ved mesterskap og vi har trenere som får en godtgjørelse for det de gjør uke etter uke. Vi har flere andre kostnader vi ønsker å dekke, men vi klarer ikke helt å unngå egenandeler.

Vi ønsker ikke høyere medlemskontingent og treningsavgift og vi er derfor avhengig av andre inntekter. Kan du hjelpe FIF med flere annonser i løpsprogrammene? Mange av oss har arbeidsgivere som sponser idrett og da er det kanskje mulig med flere annonsører? Programblad for Fredrikstadmarkarundt_Fredrikstad maraton_2022.pdf med annonsører vil være utgangspunkt for årets løp. Kan du bidra med nye annonsører - kontakt leder i Finanskomiteen Thorstein Haugen på 901 22 434 lorhau@online.no.

Budsjettet er ikke vedtatt før 8/2, men vi planlegger med dugnader, loddsalg for å unngå forsøke ikke å øke treningsavgift, og da er det viktig at vi alle bidrar i dette.

Vi planlegger med videre samarbeid med Bambusa og de har nye tilbud. I uke 5 vil vi førsøke oss med salg av ulike artikler. Vi håper dere kjøper noe selv, men vi vil gjerne at dere også selger dette videre til andre. Vi kommer tilbake til bestilling mm.

Vi hadde bra overskudd i fjor vår med familiepakningene med sokker og noe mindre på høsten. Vi tenker at det ble for tett på hverandre  og håper på godt sokkesalg til høsten.

Valg 24

Mitt inntrykke er at valgkomiteen har jobbet bra og det ser ut til at vi har/får kandidater til alle verv innen årsmøtet, og det er bra.

Som vanlig vil vi legge ut alle årsmøtepapirer på hjemmesiden senest en uke før årsmøtet.

Dette var mye administrativt, men dette er viktig for å legge grunnlaget for idrettsaktiviteten!

Med hilsen

Tore Bjørnetrø