Medlemsbrev

Postet av Fredrikstad IF den 3. Nov 2023

Hei alle sammen!

Med snø i oktober kan vi slå fast at 2023 sesongen er over. Vi har hatt mange gode prestasjoner og arrangement som er omtalt i egne artikler her og i ulike facebook-grupper. Selv om været varierer er det mange som trener både innendørs og utendørs og allerede har begynt å tenke på 2024 - og det er bra.

Vi har utallige ganger kommentert standarden på Sentralidrettsanlegget og nå er dette nevnt i kommunedirektørens forslag til Fredrikstad kommunes "Handlingsprogram 2024–2027 og årsbudsjett 2024" side 164.

Sentralidrettsanlegget

Friidrettsdekket på sentralidrettsanlegget på Lisleby er i dårlig forfatning. Fredrikstad idrettsforening (FIF) har anmodet kommunen om å utbedre dette. Anlegg er ikke godkjent for norske mesterskap grunnet tilstanden til friidrettsdekket. Nødvendige midler til tidligfasearbeidet foreslås finansiert med sentrale utredningsmidler.

Det er ikke foreslått midler i 2024 til utbedringer, men det foreslås at kommunen bruker midler på utredning/tidligfasearbeid. Så får vi se om politikerne er mer villig til å bruke penger på selve utbedringen allerede i 2024.

Vi har fått tillatelse til å flytte stavsprangmatta fra Lisleby til Østfoldhallen for å trene stav i vinter, men foreløpig har vi ikke fått flyttet den. Den er tung, men den blir flyttet i nærmeste framtid.

Terminlista for neste år er klar i Østfold og mesterskapene har vært klare lenge. Vi kan se fram mot en ny sesong som likner på 2023-sesongen.

Lykke til med treningen framover!

Hilsen

Tore Bjørnetrø